Internetové obchodování potřebuje mít naprosto pochopitelně i dostatek zákazníků, bez nichž se tímto nedá vůbec uživit. Jenom s platícími zákazníky má existence internetových obchodů smysl, bez nich to nemá perspektivu. A tak se není čemu divit, že internetoví obchodníci navštěvovaní spoustou zákazníků vesměs žijí spokojeným životem, zatímco ti s opuštěným e-shopem jsou na tom mizerně a musí usilovat o to, aby se i oni tolik potřebné návštěvnosti dočkali.
A jak se shánějí další zákazníci pro internetové obchody? Obvykle pouze s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače. Jiné řešení takového problému obvykle neexistuje. Tím jediným, co může skutečně upozornit na nenavštěvovaný web lidi, kteří by ho jinak nedokázali najít, jsou totiž právě internetové vyhledávače. Do těch lidé zadávají, co chtějí najít, internetovými vyhledávači je to pro ně nalézáno a je jim to představováno. A zatímco si toho, co je ve vyhledávačích mezi relevantními odkazy hned vpředu, všimne každý, toho daleko v seznamu odkazů už si nikdo nevšimne.
Takže je třeba dostat se s odkazem vedoucím na e-shop ve vyhledávačích co nejvýš, do čela nabídek. A to potřebuje optimalizaci, která se zabývá vylepšováním webů a dalších s tím souvisejících náležitostí a tím může lepší pozici ve vyhledávačích nabídnout. I e-shopům vytvořeným na platformě Shopify SEO dokáže pomoci, i těm na platformě Webflow SEO prokáže dobrou službu. A hlavně se tím zvýší počet návštěvníků. A když už tito v něčím internetovém obchodě budou, záleží jen na jeho provozovateli, zda se mu mezi nimi podaří získat zákazníky, kteří ho uživí.
Optimalizace pro internetové vyhledávače je tedy významným pomocníkem internetových obchodů. Dokáže jim prospět, dokáže je uchránit před ekonomickými potížemi a třeba i bankrotem. A tak ji využívá každý, komu je taková pomoc potřeba.